torsdag den 11. januar 2018

online markedsføring og webkommunikation

PointofMail

Noget af det, jeg synes, er rigtig fedt ved online markedsføring og webkommunikation i det hele taget, er den rige mulighed for at kunne spore effekten af ens kommunikationsindsats, så du hele tiden kan tilpasse og målrette din indsats. PointofMail er et essentielt værktøj for eks. webshopejeren eller andre, der benytter sig af e-mail kommunikation og markedsføring. Med Pointofmail kan du detaljeret spore dine e-mails – blev din e-mail åbnet, blev den forwardet, blev der klikket på et link eller blev der downloadet en vedhæftning? Alle disse og andre features giver dig kontrol over din e-mail markedsføring indsats og sætter dig igen i stand til at tilrette og raffinere den.
Pointofmail er desværre ikke gratis at benytte sig af, men deres priser er til gengæld aldeles rimelige – eks. $49.99 for et års abonnement med mulighed for at sende op til 5.000 e-mails per år.

Workflowy

Brug for hjælp til at holde styr på dine tanker? Har du svært ved at huske og overskue alt det indhold, der farer rundt i hovedet på dig? Workflowy hjælper dig med at organisere din hjerne på en mindmap lignende måde. Webtjenesten har et enkelt grafisk udtryk og er super simpelt at gå til.
Når du har oprettet din gratis bruger, kaster du dig bare ud i at oprette kategorier eller hovedområder. I mit eget tilfælde bruger jeg bl.a. Workflowy til at holde styr på min blog, hvilke indlæg jeg har i tankerne og hvilke webtools, der skal med i de enkelte indlæg. Stikordene eller kategorierne kan uddybes ved at tilføje kommentarer. Workflowy er intuitivt at bruge og det er nemt at flytte rundt på og omarrangere sine tanker. Endelig kan du også eksportere din workflowy lister, så du har en tjekliste eller et arbejdspapir udskrevet.

Hyper Alerts

Har du irriteret dig over, du ikke fik besked, når en bruger postede noget på væggen på din Facebookside? Eller når der blev kommenteret på ét af dine egne indlæg på din Facebookside? Facebook brugere forventer hurtigt respons, når de går i dialog på en given organisations eller en given virksomheds Facebookside. Umiddelbart skulle man synes, at en sådan notifikationsfeature burde Facebook selv have udviklet, men når de nu engang ikke har gjort det, er det godt at Hyper Alerts har gjort det.
Hyper Alerts er en gratis e-mail notifikationstjeneste, der, hver gang der postes eller kommenteres på indlæg på en Facebookside, som du er administrator på, sender dig en besked i din indbakke. Med Hyper Alerts kan du monitere indlæg og kommentarer på din Facebookside og hurtigt respondere. Hurtig respons signalerer, at du tager dine Facebook sides followers seriøst, og at deres mening er vigtig for dig. Dermed styrkes deres engagement og forøges din brandværdi.
Med Hyper Alerts kan du endda monitere andre Facebook sider end din egen. På den måde kan du overvåge og sammenligne din egen Facebook side med dine nærmeste konkurrenters. Tjek Hyper Alerts egen Facebookside for flere detaljer.

Our Groceries

Denne applikation har jeg brugt rigtig meget i den forgangne måned. Fruen og jeg har begge fået investeret i et par HTC Desire smartphones og har derfor brugt en del tid på at finde, undersøge og udveksle diverse mere eller mindre brugbare applikationer. Den vel nok mest brugbare app vi er stødt på er OurGroceries.
Applikationen er gratis og kan hentes til iPhone, Android og Blackberry smartphones. Applikationen er kort og godt en indkøbsliste, der kan tilgås af op til flere brugere og som opdateres dynamisk. Applikationen installeres og der knyttes en mailadresse til profilen, og listen kan nu deles med andre profiler.
Fruen og jeg kan så sidde om aftenen og lave en indkøbsliste i fællesskab og skulle én af os komme i tanke om, at der skal føjes yderligere til listen, føjes dette til listen, og den af os, der er ude at købe ind, sørger blot for at opdatere listen, inden man begiver sig ind i supermarkedet.  Jeg kan kun anbefale denne applikation, da den fungerer supergodt og den sparer os for en masse besvær i form af vi undgår irritationen ved at vi glemmer at købe bestemte varer.

TweetDeck

TweetDeck er ikke noget nyt program, men jeg har i løbet af den sidste måned genopdaget programmet og vil derfor gerne gøre mit for at udbrede kendskabet til programmet. For har du flere social medie profiler at holde styr på, er Tweetdeck intet mindre end genialt.
Selv har jeg to Twitter profiler, to Facebook sider, én LinkedIn profil og en Foursquare profil, og med Tweetdeck, kan jeg holde mig opdateret på tværs af disse social medie platforme samt selv opdatere mine forskellige profiler. Du definerer selv indholdet i og antallet af kolonner i dit Tweetdeck, så det passer til dine behov. Selv har jeg defineret fem kolonner til mine to Twitterprofiler – All friends, Mentions, Direct messages, New friends og så en kolonne med en søgning på navnet på min profil, da jeg dermed opsnapper mentions om min profil, som Twitter ikke selv fanger. Derudover er Tweetdeck også en applikation, så når du er on the go, kan du holde dig ajour med hvad der rører sig på dine social medie profiler samt selv opdatere dit sociale image :)
Disse var mine 5 fede webtools for marts måned 2011, som jeg selv har haft stor glæde af  i den forgangne måned.
Har du et program, en webtjeneste eller en applikation, du er stødt på i løbet af marts måned, og vil du gerne dele det med andre?
Smid en kommentar og del webtjenesten, programmet eller applikationen med alverden – det kan anbefales :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

online markedsføring og webkommunikation

PointofMail Noget af det, jeg synes, er rigtig fedt ved online markedsføring og webkommunikation i det hele taget, er den rige mulighed ...